IJsboerke gebruikt haar nieuwe content platform om betrokkenheid met fans te verhogen

Wie is het IJsboerke?

Moeten we het IJsboerke echt voorstellen?🍦 Iedereen heeft wel goeie herinneringen aan de bekende ijsjesproducent uit hartje Kempen. IJsboerke staat onder andere bekend voor:

  • De ijswagens die vroeger door de dorpen reden
  • Het suikervrije Icy Light gamma
  • Leuke partnerships: Studio 100, Jules Destrooper, Chocolade Jacques
  • De Bûche ijstaarten in de kerstperiode
  • De Ijsboerke Shops

Uitdaging: kick-ass website met hoog fungehalte voor de eindklant

IJsboerke verkoopt niet rechtstreeks aan de consument, maar via tussenkanalen. Om toch zelf die eindklant te kunnen inspireren, wilde het IJsboerke een online beleving creeëren. Interactie, learning, fun en inspiratie. Dat zouden de focuspunten worden. Denk aan spelletjes voor kinderen, maar ook aan recepten voor hobbykoks! Het idee was dus om een platform te maken dat dienst doet als basis voor de content marketing strategie van't IJsboerke. 

Maar er was nog een tweede uitdaging. IJsboerke wilde een puntensysteem voor die eindklant. Elke interactieve actie die de eindgebruiker kan doen (kleurplaat inkleuren, foto doorsturen, artikel lezen) moet resulteren in 'Bolletjes'. Deze bolletjes kan je dan inruilen als korting voor de IJsboerke merchandise. 

Aanpak: custom bolletjes systeem gekoppeld aan webshop en content modules 

We startten met een grote mindmap. Er is namelijk een grote hoeveelheid aan content die gepost zal moeten worden: recepten, ijsjes, video, kleurplaten, quizzen, weetjes, merchandise, contactgegevens... Dat moet ook allemaal snel en overzichtelijk gevonden worden. En dan rijst de vraag: "wie is de effectieve gebruiker?". Vanuit deze brainstorm kwam het idee om met werkwoorden te werken als menu items:

  • Smullen: overzicht van ijsjes en verkooppunten 
  • Ontdekken: weetjes, video's, geschiedenis, over ons
  • Spelen: quizzen en kleurplaten 
  • Koken: recepten 

De tweede grote stap was het mee bedenken en ontwikkelen van het puntensysteem. In grote lijnen is het dit: 

  • Bolletjes (punten) worden automatisch toegekend aan aangemelde gebruikers die een quiz afwerken, video uitkijken en een kleurplaat doorsturen. 
  • IJsboerke kan manueel ook Bolletjes toekennen aan gebruikers. Dit is handig wanneer mensen foto's doorsturen, documenten uploaden, een wedstrijd winnen ... 
  • De bolletjes kunnen worden ingezet als een korting op de webshop. 

Resultaat: een koele website vol content waar je kan sparen voor IJsboerke spulletjes 

Neem zeker zelf een kijkje op de website van 't IJsboerke en maak een account aan. Lees de weetjes, bekijk de video's en kleur mee. Zo kan jij sparen voor onder andere leuke kledij van't IJsboerke. 

Wil jij ook een idee voor een website laten uitwerken? Wij komen graag eens langs voor een vrijblijvende brainstorm!