Marketing is meer dan wat berichtjes posten op Facebook

"Doet jouw bedrijf aan marketing?" Wanneer we deze vraag stellen aan ondernemers krijgen we vaak als antwoord: “We hebben een pagina op Facebook.” In het beste geval plaatsen ze af en toe zelf een berichtje over een project dat ze hebben uitgevoerd.

Helaas blijft het vaak bij deze Facebookpagina als het om hun marketingactiviteiten gaat. Een doordachte marketingstrategie zorgt voor een instroom van nieuwe leads en potentiële klanten. Uiteraard krijg je als bedrijf ook aanvragen van mensen die doorverwezen werden door je tevreden klanten, maar als je écht wil groeien, heb je marketing nodig om nieuwe leads aan te trekken.

Moet ik dan stoppen met contentcreatie?

Neen. Content op social media is uiteraard nog zeer interessant, maar vaak draagt het niet rechtstreeks bij tot het krijgen van nieuwe leads. Daarom is het interessant om in te zetten op extra marketingkanalen zoals het opzetten van online advertenties.

Waarom is social media wel interessant?

  • Je bouwt aan een community vol mensen die je bedrijf kennen. Door regelmatig te posten blijf je top-of-mind bij hen. Mogelijk hebben ze je product of dienst niet meteen nodig, maar de volgende keer ze iemand horen die je product nodig heeft of zelf je product willen testen, zullen ze je contacteren.
  • Je krijgt de kans om je bedrijf op een andere manier aan de buitenwereld te laten zien. Toon je showroom, je medewerkers en waar jij als bedrijf mee bezig bent. Dit wekt vertrouwen op bij mogelijke klanten.

Marketing is veel meer dan een Facebookpagina. Start met een succesvolle strategie om je marketingmix samen te stellen. Hier kies je zoveel mogelijk kanalen om op in te zetten en te zorgen dat je opgemerkt wordt door je potentiële klanten. Je Facebookpagina is nog maar het begin.