Moto’s Tom Serneels: rebranding die imago matcht met identiteit

Waarom pas je je huisstijl aan wanneer dit een gevestigde waarde is voor je klanten? De bedrijfsidentiteit van Moto’s Tom Serneels is over de jaren veranderd. Terwijl het bedrijf verder professionaliseerde, bleven het logo en bijhorende huisstijl stilstaan. Om in lijn te zijn met de ambitieuze bedrijfsdoelstellingen zonder herkenbaarheid te verliezen, koos Moto’s Tom Serneels voor een rebranding die inspeelde op de interesses van de doelgroep.

Wie is Tom Serneels?

Moto’s Tom Serneels is officiële motodealer van Kawasaki, Honda, Suzuki en Sym uit Westerlo. De Kempische bescheidenheid houdt Tom niet tegen om gekend te zijn over heel Vlaanderen. Motoliefhebbers komen met plezier terug voor de ijzersterke service, onderhoud en flexibele financiering.

 

Uitdaging: vernieuwen zonder herkenbaarheid te verliezen

Een huisstijl weerspiegelt je imago en zorgt voor herkenbaarheid. Het oude logo paste niet langer bij de identiteit van Moto’s Tom Serneels. De toonzaal is recent uitgebreid en gemoderniseerd, het team breidt uit en de verkoop stijgt exponentieel. Het logo en de bijhorende huisstijl bleven daarentegen stilstaan. Maar hoe verander je je uitstraling zonder de herkenbaarheid te verliezen? Door een sterke rebranding die inspeelt op de noden en interesses van je doelgroep.

“Heel behulpzaam en goede service. Ik heb inmiddels m’n vierde moto besteld en nooit probemen gehad met Tom & co. Altijd correct. Ik ben fan!”

- Google Review

Foto van motard met slogan 'we put motorcycles fist'

 

Aanpak: inspelen op datgene waarvoor het bedrijf bekend staat

Moto’s Tom Serneels en MaesMedia zijn geen vreemden voor mekaar. We verzorgen namelijk al een jaar de social media marketing van Tom. We maken dagelijks mee hoe sterk de biker community is en hoe loyaal ze zijn aan Moto’s Tom Serneels. “De beste zorg voor je moto verleend met een glimlach”, dàt is het imago van het bedrijf, alsook hetgene waar Tom voor bekend wil staan. Het zou een gemiste kans zijn om dit niet te benutten in de rebranding.

"Ik wil bekend staan om m’n service en ruim aanbod in moto’s. De goedkoopste kan en wil ik niet zijn, de beste wel. Jouw moto komt bij mij op de eerste plaats. Mijn oude huisstijl representeerde die professionaliteit niet meer. Ik was op zoek naar een nieuwe stijl die mijn meerwaarde extra benadrukt.”

- Tom Serneels

 

 

Resultaat: imago en identiteit op één lijn

Op het eerste zicht lijkt het logo ietwat apart. Toch komt het bij motorliefhebbers vertrouwd over. Het een typische sleutel die nodig is in het moto-onderhoud. Het logo en de bijhorende stijl representeren niet meer zomaar een motorwinkel van om de hoek. De rebranding staat voor uitmuntende kwaliteit voor je moto. Want jouw moto komt nu eenmaal op de eerste plaats bij Moto’s Tom Serneels. Zo simpel is het. Het is ook die boodschap waarmee het bedrijf het juiste publiek aanspreekt.

 

Een rebranding is een meerwaarde voor je onderneming

Een sterke rebranding heeft duidelijke voordelen:

  • matcht je identiteit met je gewenst imago
  • zorgt voor kwalitatieve en eenduidige communicatie
  • speelt in op herkenbaarheid en noden van de doelgroep
  • vergroot je betrouwbaarheid naar potentiële klanten

Is jouw onderneming ook op zoek naar de look & feel die past bij je merkidentiteit? Neem contact op!