Meer bezoekers op je website dankzij Google AdWords

Soms moet je mensen een duwtje in de rug geven om je product of dienst te leren kennen. Hiervoor kan je het online advertentieplatform Google AdWords inschakelen. Door het gebruiken van doelgerichte advertenties, krijgen enkel mensen die gericht op zoek zijn naar je product of dienst deze advertenties te zien.

Als mensen een zoekwoord intypen in Google dat relevant is aan jouw product of dienst, zal je advertentie bovenaan de zoekresultaten getoond worden. Dit is het principe van online adverteren in het zoeknetwerk van Google.

 

5 voordelen van online adverteren met Google AdWords:

1. Je betaalt enkel als er op je advertentie geklikt wordt

Het concept is makkelijk en eerlijk: hoeveel keer je advertentie getoond wordt maakt niet uit. Enkel als een geïnteresseerde koper klikt op je advertentie, worden er kosten in rekening gebracht.

 

2. Offline advertenties zijn moeilijk meetbaar; online advertenties zijn volledig meetbaar

Je weet hoeveel impressies je krijgt. Je weet hoeveel mensen op je advertentie klikken. Met deze resultaten kan je werken en je campagne tijdig bijsturen. Naast het aantal klikken op je advertenties, kan je ook conversies meten op je website. Dit is het aantal ingevulde contactformulieren, aantal e-book downloads of andere acties op je website.

 

3. De mensen die je advertentie te zien krijgen, zijn gericht op zoek naar je product

De kans is groot dat mensen die op zoek zijn naar je product of dienst klant zullen worden bij je bedrijf. Daarom is online adverteren een goede keuze.

 

4. Het budget van een campagne is zeer flexibel

Je kan je budget dagelijks bijsturen. Een campagne kan je stoppen en starten op elk moment.

 

5. Je bepaalt zelf je doelgroep

We kunnen heel gericht adverteren op verschillende criteria:

  • Zoekwoorden
  • Geografische locatie
  • Taal
  • Dagen en tijdstippen
  • …                        

 

Grote valkuil van online adverteren met Google AdWords

Google AdWords is geen makkelijk te begrijpen platform. Hierdoor kan je fouten maken in je campagneinstellingen, waardoor je onnodig budget spendeert aan bepaalde zoekwoorden.

Laat je begeleiden door een objectieve partij die samen met jou kan streven naar meer resultaat.

Werk niet samen met bedrijven die werken met contracten van lange termijn. Deze contracten zijn vaak niet transparant, hierdoor geef je vooral budget uit aan de groei van het bedrijf waar je mee samen werkt.

MaesMedia werkt niet met jaarcontracten, we streven telkens naar een transparante en eerlijke communicatie met onze klanten. Wij zijn pas tevreden als de campagne een succes is voor onze klant.

Starten met online adverteren? Contacteer onze experts.