Stabco Foundations: Bouwvrouw van het jaar - onze leukste campagne van 2020!

We hoeven geen blog meer te schrijven over wat er in 2020 allemaal gebeurd is. Daar zullen nog wel vele boeken en misschien zelfs films over worden gemaakt. Wij kijken liever positief terug. In 2020 lanceerden we misschien wel onze speciaalste campagne ooit: #bouwvrouw van het jaar voor Stabco Foundations. Waarom speciaal? Dit is één van de weinige campagnes die niet om verkoop ging, maar om de meeste stemmen!
’t Is eens iets anders!

Wie is Stabco Foundations?

Funderingsbedrijf Stabco werd opgericht in 2016 en kende sindsdien een spectaculaire groei. Op vier jaar tijd is het bedrijf gegroeid naar zo’n 35 werknemers en kan Stabco Foundations zichzelf een bouwonderneming Klasse 4 noemen. Geen kleintje in de sector dus! Elke dag gaan zaakvoerders Marijn en Charlotte met passie aan het werk. En dat weerspiegelt zich in hun projecten. 

Uitdaging: Charlotte Fleerackers naar de overwinning van #bouwvrouw van het jaar loodsen

Stabco Foundations is al jaar en dag klant bij MaesMedia. We hebben elkaar zien en helpen groeien en hebben altijd al een hele aangename samenwerking gehad. Shout-out naar Charlotte en Marijn, bij deze! ;) Charlotte contacteerde ons met het leuke nieuws dat ze genomineerd was als Bouwvrouw van het jaar.

Bouwkroniek / La Chronique reikt deze award uit aan de professional die het afgelopen jaar een unieke performance heeft neergezet met een onderscheidende visie op het gebied van gastvrijheid en stijl.

Wie al heeft samengewerkt met Stabco Foundations, begrijpt waarom Charlotte deze nominatie verdiend heeft. En dan zal je ook begrijpen dat we een heuse campagne hebben uitgewerkt, want er zijn weinig mensen zo enthousiast en ambitieus als Charlotte. We moesten en zouden winnen. Je wint deze award door de meeste stemmen achter je naam te krijgen. Dat zou een grote uitdaging zijn: onze twee tegenstanders zijn de CEO’s van grote bouwbedrijven. Challenge accepted!

Aanpak: Een campagne waar het Kempisch enthousiasme van afdruipt

Charlotte is het schoolvoorbeeld van Kempisch enthousiasme. Haar eerste reactie “hoe zot is dees?” werd dan ook de leidraad van de campagne, omdat deze zo authentiek is. Én omdat het opvalt! Zo’n zin nodigt uit om meer te lezen. We startten met een fotoreportage van Charlotte, zodat we beelden hadden voor al onze communicatiekanalen. Daar werden dan verschillende ontwerpen mee gemaakt.

Om mensen te overtuigen voor Charlotte te stemmen, moesten we haar natuurlijk ook voorstellen aan de mensen die haar nog niet kenden. Dat deden we aan de hand van drie eigenschappen.

  1. Positief: hier lag de nadruk op de leuke sfeer binnen Stabco en hoe je als vrouw je steentje kan bijdragen in de bouwsector.
  2. Eerlijk: verantwoordelijkheid opnemen, open communicatie, …
  3. Toegewijd: Charlotte is enkele jaren geleden als leek begonnen in de bouwsector. Door zich te smijten en alles zelf te doen, werkte ze zich al snel uit tot expert. 

Dit verhaal goten we in een blogpost op de website van Stabco. Charlotte heeft een hele authentieke en spontane manier van spreken. Deze tone of voice hebben we gebruikt om het verhaal uit haar naam te schrijven. Mét resultaat, want de gemiddelde leestijd op deze pagina bedroeg de voorbije maanden 2 minuten 50 seconden. Niet slecht!

Resultaat: Stemmen, stemmen, stemmen!

Het bleef natuurlijk niet bij een blogpost. Iedereen die met Stabco in contact kwam, moest en zou stemmen. Dat was onze bedoeling.

De social media pagina’s van Stabco Foundations en de LinkedIn van Charlotte kregen een update met visuals van onze campagne. Ben jij actief in de bouwsector of ben je een ondernemer, dan heb je waarschijnlijk wel iets zien passeren in november en december van 2020.

Onze campagne reikte verder dan enkel social media, want wij willen graag winnen! Klanten en partners van Stabco kregen een persoonlijke mailing en alle collega’s van Stabco hadden een leuke mailhandtekening. Op de homepagina van Stabco Foundations stond een oproep om te stemmen. Op Made in Kempen kon je een persbericht en enkele banners terugvinden van Stabco Foundations. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Het eindresultaat? Nog even afwachten. Normaal gezien gingen de winnaars van de awards al bekend zijn, maar wegens een bepaald virus mogen er nog geen ceremonies zijn. De resultaten volgen later dit jaar. Wij hopen natuurlijk dat Charlotte wint, want ze verdient het! En ja, wij hebben hier allemaal gestemd! ;) Jij?

Ga ook voor visibiliteit

Wil jij ook graag een krachtige campagne hebben voor jouw bedrijf? Laten we eens afspreken. Want, krachtige campagnes lanceren, da’s toevallig één van onze specialiteiten. (Merci, Octaaf De Bolle)