Waarom je als bedrijf moet inzetten op Instagram Stories

Als je actief bent op Instagram, heb je vast en zeker al gehoord van Instagram Stories. In 2016 werd deze feature van Instagram gelanceerd en sindsdien groeide het uit tot een énorm populair medium. In cijfers: meer dan 400 miljoen mensen bekijken elke dag de Stories op hun Instagramprofiel.

Engagement van je Instagram Stories meten

Belangrijk bij sociale media is dat je weet hoeveel engagement een bepaalde post krijgt. Bij Instagram Stories kunnen je volgers geen story liken. Ze kunnen erop reageren met een persoonlijk bericht, dat niemand buiten de beheerder van het account kan zien.

Maar hoe kan je nu het engagement van je Stories meten én vergroten?

Voeg stickers toe aan je Stories

Stickers maken Stories interactief, waardoor ze engagement uitlokken. We hebben het dan vooral over volgende stickers.

Stel een vraag en geef je volgers twee mogelijke antwoorden. Je toont zo dat je interesse hebt in hun mening én je kan meten hoeveel personen op de poll hebben gestemd.

Bovendien kan dit ook handig zijn om een mening over bepaalde producten/diensten te krijgen van je doelpubliek.

Met deze sticker kan je iets vragen aan je volgers, waarop zij een langer antwoord geven. Zo kan je verschillende zaken vragen: “Wat is je favoriete gerecht op onze menukaart?”, “Wat heb je tijdens je vakantie gedaan?”. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Je kan ook gewoon de vraag stellen of je volgers zélf nog vragen hebben bij je diensten of producten. Deze kan je dan beantwoorden in volgende Stories zodat iedereen het antwoord kan zien.

Deze kleine sticker kan een vervanger zijn van de like-button, maar het kan ook veel meer zijn!

Je volgers kunnen het balkje verschuiven van links naar rechts. Helemaal rechts betekent dat iets geweldig is, helemaal links betekent dat iets niet zo goed is.

De emoji kan veranderd worden zodat deze sticker een andere betekenis kan krijgen.

Wees creatief met deze sticker. Je kan er bijvoorbeeld spelletjes mee maken of een poll mee opstellen. Bekijk hieronder de voorbeeldjes.

Met de quiz-functie kan je de kennis van je volgers op een interactieve manier testen. Je geeft verschillende opties in, waarvan er ééntje de juiste is.

De nieuwste functie is de chatfunctie. Wanneer je deze sticker op je story plaatst, kunnen volgers deelnemen aan een chat. Hier kunnen ze dan bijvoorbeeld tips & tricks delen die te maken hebben met jouw vakgebied.

Zet een post van je Instagram-account in de picture

Instagram laat niet alle foto’s die je plaatst in chronologische volgorde aan al je volgers zien. Om jouw post meer bekendheid te geven, kan je er een Story van maken.

Druk op het pijltje onder de foto en kies voor “Een verhaal maken met dit bericht”. Wanneer iemand je Story dan bekijkt, kunnen ze meteen die ene post bekijken en dan stromen de likes binnen!