Tips om het juiste webbureau te kiezen

Je website is vaak hét eerste contactpunt bij potentiële klanten. Je kan dus maar beter een webbureau kiezen dat goed bij je past. Een objectieve partij, die het beste voor heeft met jou en je zaak. Zodat je website niet zomaar een online visitekaartje is, maar functioneert als een échte verkoper voor je zaak.

Elke websitebouwer heeft zijn speciefieke doelgroep, net als MaesMedia ook focust op een specifieke doelgroep: ondernemers die vooruit willen, willen groeien met hun bedrijf. Ontdek naast deze doelgroep nog enkele belangrijke aandachtspunten bij het maken van de juiste keuze.

 

Tip 1: Kies voor gebundelde kennis

Je kiest het best voor een websitebureau met enkele medewerkers. Door de verschillende profielen die er werken, krijg je een mengeling van kennis in marketing, webdesign, SEO en nog vele andere belangrijke vakgebieden die handig van pas komen bij het ontwerpen van jouw nieuwe website.

We willen uiteraard geen afbreuk doen op freelance-partijen of éénmanswebsitebouwers, maar een bedrijf is slechts zo sterk als zijn zwakste schakel. De kennis die deze ene persoon niet bezit, zal ook niet toegepast worden op je website. Kies je toch voor een freelance-partij? Kies voor iemand die zich omringt met professionals uit verschillende vakgebieden.

 

Tip 2: Kies niet voor de laagste prijs, kies voor kwaliteit

De prijszetting van een website kan sterk verschillen tussen verschillende websitebouwers. Kies voor een bureau dat de beste kwaliteit biedt aan een betaalbare prijs. Ik gebruik bewust niet de term ‘goedkoop’; net als bij het kopen van een auto, zal de goedkoopste auto niet steeds veiliger zijn op de weg dan een duurdere auto. Bepaal de rijervaring die jij jouw potentiële klant wil laten ervaren.

Een goedkope website gaat jouw bedrijf waarschijnlijk geld kosten: het missen van potentiële klanten. Een degelijke website is de beste investering voor jouw bedrijf: de website gaat zorgen voor een constante instroom van nieuwe leads, potentiële klanten.

Hou steeds je budget in gedachte, maar durf te investeren in de groei van je bedrijf: meer klanten, meer omzet.
 

Tip 3: Kijk naar de toekomst

Hoe makkelijk is de website uitbreidbaar? Kan je de teksten op je website zelf aanpassen via een makkelijk te gebruiken CMS? Wat als je bedrijf groeit? Moet je dan een hele nieuwe website laten maken, of kan je uitbreiden?

Stel deze vragen bij de eerste gesprekken met een websitebureau. Bij MaesMedia leven we de fylosofie dat al onze klanten zelf hun website moeten kunnen aanpassen. We denken kostenbesparend mee met onze klant om een langetermijnrelatie op te bouwen.

Vraag ook in welke programmeertalen de website zal ontwikkeld worden. Je kan maar beter technologie gebruiken die binnen een jaar nog steeds zal bestaan.

 

Tip 4: Wat met mobiele apparaten?

Responsive design is géén optie! Dit is een vereiste. Als in de offerte van je websitebouwer niet standaard voorzien is dat de website responsive is, gooi je hem maar meteen in de vuilnisbak.

Meer dan 50% van alle websitebezoeken gebeuren vandaag de dag via een mobiel toestel. Zorg dat jouw website hiervoor voorzien is. Veel meer woorden maken we hier niet aan vuil.

 

Tip 5: Kies een websitebouwer met kennis van marketing

Met een mooie website ben je vandaag niet zoveel meer. Je website moet voorzien zijn van de laatste technologie in SEO, interessante inhoud bevatten en nog zoveel meer.

Kies daarom voor een websitebouwer die niet enkel verstand heeft van grafisch ontwerp en webdesign. Kies liever voor een partij die de laatste online marketingtrends op de voet volgt. Zo zal je website mooi zijn, maar vooral klanten opleveren. En dat was het doel, toch?

 

Tip 6: Maak niet deze grote fout!

Dagelijks horen we mensen zeggen dat hun website gemaakt is door hun broer. Hun neef. De zoon van de nonkel. Een kennis… Ook hier gaat je website vooral goedkoop zijn. Maar weinig opleveren. Dit maakt een goedkope website toch heel duur. Weer om dezelfde reden: je verliest potentiële klanten.

Je website moet gebouwd worden door een team van specialisten in het vakgebied internet marketing, webdevelopment, webdesign, informatie architectuur, .... Niet door iemand die ‘ook wel een mooie website kan maken. De kans dat je kennis al deze kwaliteiten bezit is eerder klein.

 

Tip 7: Vraag naar referenties & kijk of het klikt

We gooien de bewijzen op tafel. Kies een partij die bewezen heeft dat de gebruikte aanpak werkt.

Naast referenties, moet er een klik zijn. Beide partijen moeten elkaar goed begrijpen en aanvoelen wat er nodig juist nodig is om het maximale resultaat te bereiken.

 

Conclusie

Maak niet de grote fout door je website door een kennis te laten bouwen. Vergelijk ook goed wat je krijgt voor het gevraagde budget.”If you pay monkeys, you get peanuts”. Je website moet naast een kost vooral een goede investering zijn. Een investering in meer naambekendheid, meer leads, meer klanten, meer omzet.

Wil je eens kijken of het tussen jouw bedrijf en MaesMedia klikt? Als jij vooruit wil met je bedrijf, is de kans groot. Neem contact op met ons, leer ons kennen.