Een nieuwe website en marketing met de focus op employer branding.

Mols Contractors

Al meer dan 125 jaar is Mols een gevestigde waarde in de bouwsector. De rode draad is mobiliteit en infrastructuur. Ze werken aan de mobiliteit van morgen met de bouw van fietsostrades, viaducten, … 

Als familiebedrijf hechten ze veel waarde aan een persoonlijke aanpak en open communicatie. Ze blijven constant innoveren en investeren. Niet alleen in hun machines, maar ook in hun werknemers. 

Uitdaging: nieuwe collega’s aantrekken om de groei van het bedrijf te kunnen volgen.

Als snelgroeiende firma stond Mols voor een hele uitdaging in deze war-for-talent tijden. Vroeger was het makkelijker: je plaatste een vacature op de VDAB en de kandidaten kwamen vanzelf. Helaas zijn die tijden al lang voorbij. Vandaag de dag moet je de kandidaat overtuigen. En dat doe je met een sterk merk. En dàt verkrijg je dan weer met een duidelijke, praktische website, die focust op de vacatures, in combinatie met bijhorende marketing.  

Aanpak: Volledig nieuwe website én bijhorende marketing die focussen op vacatures en employer branding.  

Het doel was meteen heel duidelijk: de website moet niet enkel de core-business van het bedrijf tonen, maar moet ook meer zijn dan dat. Potentiële kandidaten moeten hier meteen vinden waar ze naar op zoek zijn: informatie rond openstaande vacatures, maar ook rond de voordelen. Waarom moet iemand bij Mols komen werken? Uiteindelijk was het niet moeilijk om deze voordelen op te sommen, ze hebben er namelijk wel wat! Met hun mega-uitgebreid machinepark en de familiale sfeer (dat zeggen ze overal, maar hier is dat dus écht) kunnen ze potentiële kandidaten wel overtuigen. Deze voordelen komen dan ook absoluut naar voren als je de website bekijkt.

Na het ontwikkelen van de website, begonnen we met het tweede luik: de marketing. We combineren Vacature Ads op social media met Google Display Ads om zo veel verkeer te creëren naar de vacaturepagina’s en tegelijkertijd naamsbekendheid te verkrijgen.

Aan de hand van een sterke remarketing overtuigen we de kandidaten om te solliciteren. En dit resulteerde al in een aantal goeie sollicitaties, waarvan sommigen zelfs al hun contract ondertekenden. Naast de ads zorgen we met het regelmatig plaatsen van content dat we on top of mind blijven van het publiek. Ook hier ligt de focus op employer branding. Al durft er af en toe wel eens een grappige, Kempense post tussen sluipen.

Resultaat: Een aantal nieuwe collega’s, een sterk employer brand en naamsbekendheid in en rondom de Kempen.  

Ben je zelf nog op zoek naar een nieuwe job, dan moet je zeker eens een kijkje nemen op de website van Mols. Misschien vind jij hier ook wel de job van je leven!

 

Over Mols Contractors

Mols is een écht familiebedrijf pur sang. Vandaag staat de 5de generatie aan het roer van deze Kempense bouwfirma. Als aannemer specialiseren ze zich in burgerlijke bouwkunde, wegeniswerken en glijbekisting.

Bezoek de website

Wat we hebben gedaan

  • Grafisch ontwerp
  • Webdesign
  • Marketing
  • Fotografie
  • Video / animatie

Wil jij ook inzetten op employer branding om zo nieuwe medewerkers te vinden?

Bekijk nog meer referenties

Kärcher Center Maes

Een volledig geautomatiseerde e-commerce gekoppeld aan een XML-bestand.

Wim Verhuur

Een makkelijk verhuurplatform met koppeling naar Navision en bijhorende marketingacties.

Promation

Industriële robots én een marketingplan op maat.

ooms

Ooms Woonrealisaties

Nieuwe website en marketingfocus voor meer leads.

2020 VH Drone Turnhout 007

Energieconcepten

Een jarenlange samenwerking die leidt tot mooie resultaten.

Hansen Uitvaartzorg

Een gebruiksvriendelijk platform voor begrafenisondernemers en nabestaanden.