Hansen Uitvaartzorg: makkelijke website qua gebruik, troostend voor de nabestaanden

Wie is Hansen Uitvaartzorg? 

Hansen is een bekend uitvaartcentrum met vestigingen in Geetbets, Zelem-Halen en Nieuwerkerken. Hansen biedt verscheidene diensten die de nabestaanden volledig ontzorgen. Uitvaarten worden tot in de puntjes afgewerkt dankzij thanatopraxie, ceremoniewagens, een eigen drukkerij en gepersonaliseerde tuinbeelden.

Uitdaging: online condoleances beheren en delen met de nabestaanden    

De dood hoort bij het leven; daar kan je nu eenmaal niet omheen. De kans is zeer groot dat je al eens op de website van een begrafenisondernemer bent gaan kijken. Misschien heb je er zelfs bloemen besteld of een condoleance achtergelaten? Dat zijn functies die je al eens op websites van begrafenisondernemers ziet. En da's hetgene dat Hansen ook wou, zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Tegelijkertijd wilden we een mooie, persoonlijke ervaring bieden aan de nabestaanden. 

  • Elke overledene verdient een eigen, gepersonaliseerde pagina met biografie, relaties, afbeeldingen. Maar ook een ceremonie, begroeting, koffietafel.
  • Voor elke overledene kunnen er condolenties achtergelaten worden. De nabestaanden kunnen die dan nalezen. Spijtig genoeg moet je deze condoleances soms ook kunnen filteren vooraleer je ze wilt tonen aan de nabestaanden.
  • Je wilt vlot bloemen kunnen kopen voor een overledene, waar uiteraard ook een kaartje aan gekoppeld hangt.

Aanpak: een custom module op het MaesMedia CMS om overledenen en condoleances te beheren

MaesMedia zorgde eerst en vooral voor een mooie, serene website in de huisstijl van Hansen Uitvaartzorg. De werknemers van Hansen kunnen makkelijk teksten, foto’s, artikels en diensten aanpassen op de website. Het belangrijkste was natuurlijk de custom module. Deze omvat: 

  • Algemene informatie toevoegen over de overledene: algemene gegevens, relaties en een biografie. We voorzien ook de mogelijkheid om de pagina per overledene helemaal te personaliseren met foto’s, zodat elke persoon zijn of haar identiteit kan uitstralen.
  • Een bestandmodule zodat er een rouwbrief aan gekoppeld kan worden.
  • Berichten die per overledene custom worden geschreven en die getoond worden op de bedanktpagina na een condoleance toe te voegen.
  • Gebedswakes, begroetingen, ceremonies of een koffietafel waarbij je je eventueel zelfs kan inschrijven.
  • Extra instellingen om de standaard instellingen te overschrijven. Een voorbeeld van zo’n standaard instelling is: ‘je kan tot 13.00 uur voor de datum van de ceremonie bloemen bestellen’. Via deze module kan je dat overschrijven.

Bloemen bestellen kan via de webshop die gelinkt is aan de custom ‘overledenen’ module. Daarom moet je eerst een overledene aanduiden alvorens je doorgaat met een boeket te kiezen.

De familie krijgt een eigen link waarmee ze alle condoleances kunnen beantwoorden. Ze kunnen zowel een eigen ingesteld ‘standaard’ bericht doorsturen als een persoonlijk geschreven tekstje. Bovendien kunnen ze makkelijk een mooie pdf genereren van alle condoleances, als ze deze willen bijhouden.

 

Resultaat: de nieuwe website van Hansen Uitvaartzorg     

De nieuwe website van Hansen staat online, dus neem zeker eens een kijkje! Je kan natuurlijk niet alle features zelf ontdekken, maar je kan zeker al eens rondkijken.

Wil jij als ondernemer ook een makkelijk platform met meerwaarde voor je websitebezoekers?

Heb jij een idee? Wij denken graag met je mee! Neem contact met ons op en we bespreken graag je idee samen met jou. Na onze eerste meeting bezorgen we je een offerte op maat en zelfs een design van hoe wij het zouden aanpakken!