Een rebranding die hun imago matcht met hun identiteit én hun doelgroep.
Serneels Bikes
Waarom pas je je huisstijl aan wanneer dit een gevestigde waarde is voor je klanten? De bedrijfsidentiteit van Serneels Bikes is over de jaren veranderd. Terwijl het bedrijf verder professionaliseerde, bleven het logo en bijhorende huisstijl stilstaan.
Om in lijn te zijn met de ambitieuze bedrijfsdoelstellingen zonder herkenbaarheid te verliezen, koos het toenmalige Moto’s Tom Serneels voor een rebranding die inspeelde op de interesses van de doelgroep. Na de overname van een vestiging in Zonhoven, kwam daar ook nog de naamswijziging naar Serneels Bikes bovenop. Een gloednieuwe website was de kerst op de taart.
Uitdaging: vernieuwen zonder herkenbaarheid te verliezen
Een huisstijl weerspiegelt je imago en zorgt voor herkenbaarheid. Wanneer je als bedrijf evolueert of je vestigt je op een nieuwe locatie, dan is het belangrijk dat je huisstijl in lijn ligt met deze nieuwe versie van je bedrijf.
De overname van een gekende vestiging in Zonhoven, de uitbreiding van de toonzaal in Westerlo, een groter team en een stijgende verkoop. Al deze gebeurtenissen zorgden ervoor dat het logo en de bijhorende huisstijl van Serneels Bikes tot tweemaal toe een opfrissing nodig hadden.
Maar hoe verander je je uitstraling zonder herkenbaarheid en merksterkte te verliezen? Door een sterke rebranding die inspeelt op de noden en interesses van je doelgroep.
“Heel behulpzaam en goede service. Ik heb inmiddels m’n vierde moto besteld en nooit probemen gehad met Tom & co. Altijd correct. Ik ben fan!”
Aanpak: inspelen op datgene waarvoor het bedrijf bekend staat
Serneels Bikes en MaesMedia zijn geen vreemden voor mekaar. We verzorgen namelijk al enkele jaren de social media marketing van Tom. We maken dagelijks mee hoe sterk de biker community is en hoe loyaal ze zijn aan Serneels Bikes. “De beste zorg voor je moto verleend met een glimlach”, dàt is het imago van het bedrijf. En dat is ook hetgene waar Tom voor bekend wil staan op zijn nieuwe locatie in Zonhoven. Het zou een gemiste kans zijn om dit niet te benutten in de rebranding.
"Ik wil bekend staan om m’n service en ruim aanbod in moto’s. De goedkoopste kan en wil ik niet zijn, de beste wel. Jouw moto komt bij mij op de eerste plaats. Mijn oude huisstijl representeerde die professionaliteit niet meer. Ik was op zoek naar een nieuwe stijl die mijn meerwaarde extra benadrukt.”
- Tom Serneels
Resultaat: imago en identiteit op één lijn
Op het eerste zicht lijkt het logo ietwat apart. Toch komt het bij motorliefhebbers vertrouwd over. Het is een typische sleutel die nodig is bij een moto-onderhoud. Het logo en de bijhorende stijl representeren niet meer zomaar een motorwinkel van om de hoek. De rebranding staat voor uitmuntende kwaliteit voor je moto. Want jouw moto komt nu eenmaal op de eerste plaats bij Serneels Bikes. Zo simpel is het. Het is ook die boodschap waarmee het bedrijf het juiste publiek aanspreekt.
Over Serneels Bikes
Serneels Bikes is officiële dealer van gekende moto- en fietsmerken zoals Kawasaki, Honda, Suzuki, Sym (Westerlo) en Kawasaki, Benelli, Norta en Giant (Zonhoven). De Kempische bescheidenheid houdt Tom niet tegen om gekend te zijn over heel Vlaanderen. Motoliefhebbers komen met plezier naar Serneels Bikes voor de ijzersterke service, onderhoud en flexibele financiering.
Bezoek de websiteWat we hebben gedaan
- Grafisch ontwerp
- Webdesign
- Marketing
Een rebranding is een meerwaarde voor je onderneming
Een sterke rebranding heeft duidelijke voordelen:
- matcht je identiteit met je gewenst imago
- zorgt voor kwalitatieve en eenduidige communicatie (over vestigingen heen)
- speelt in op herkenbaarheid en noden van de doelgroep
- vergroot je betrouwbaarheid naar potentiële klanten
Is jouw onderneming ook op zoek naar de look & feel die past bij je merkidentiteit?