Als je bedrijf evolueert, moet je marketing volgen. Voorbeeld: Gehaco.

Gehaco werd in 2011 opgericht in Merksplas door zaakvoerders Hans Lambregts en Gert Leirs. Ze werkten eerst samen als collega’s en hadden daarna beiden een eenmanszaak. Daardoor zijn het uiterst ervaren vakmannen. Ze startten als specialisten in klinkerwerken, door de veranderende economie hebben ze hun specialisatie aangepast.

In deze blog lees je het verhaal van tijdens de coronapandemie. Ofwel: hoe ondernemers zich aanpassen aan veranderende situaties, en hoe de marketing hierop inspeelde. 

Al twee jaar lang leven en werken we met de handrem op en moeten we creatief zijn in alles wat we doen. Ook in het bedrijfsleven heeft de coronacrisis een enorme impact. Maar het moet gezegd, deze impact was niet altijd negatief. Zo hebben veel bedrijven dit momentum aangegrepen om zichzelf te heruitvinden. Een mooi voorbeeld hiervan is Gehaco, een bedrijf dat "zichzelf heruitvinden" helemaal onder de knie heeft.

Het begon allemaal bij klinkerwerken en bestrating, maar daar bleef het niet bij.


Gehaco: Steengoed in bestrating

Gehaco werd in 2011 opgericht in Merksplas door zaakvoerders Hans Lambregts en Gert Leirs. Hun specialisatie? Klinkerwerken, terrasaanleg en rioleringswerken. Dat is ook de focus van de website en online marketing: “Steengoed in bestrating”.

Van klinkers naar klimop  

Steeds meer klanten schakelden na enkele jaren ook hun hulp in voor andere tuinprojecten zoals aanplantingen, onderhoud, het plaatsen van bijgebouwen, hekwerk, … Gehaco besluit om hier meer op in te spelen vanwege de grote vraag. De website krijgt daarom een update:

  • Extra diensten: tuinaanleg, afsluitingen, …
  • Nieuwe Google campagnes
  • Andere kleuren (meer aardse kleuren) 
  • Aangepast logo 

De hoofdfocus ligt momenteel wel nog steeds op klinkerwerken, terrasaanleg en rioleringswerken. 

Gehaco duikt in een nieuw avontuur!

Een zware lockdown en prachtig weer in het voorjaar van 2020 zorgden ervoor dat mensen hun tuin piekfijn in orde wilden brengen. Op vakantie gaan mocht niet meer, de tuin werd het centrum van de staycation. Bij Gehaco merkte men al gauw op dat de vraag naar sier- en zwemvijvers begon te stijgen. Ze zijn meteen op deze kar gesprongen en hebben zich verder gespecialiseerd.

De focus werd deze keer helemaal verlegd. Klinkerwerken, rioleringswerken en terrassen zijn niet meer de core-business van Gehaco. Alles draait nu om zwembaden en – vijvers. Ook nu werd de communicatie op dezelfde manier aangepast:

  • Nieuwe diensten: zwembaden, siervijvers, zwemvijvers
  • Oude diensten mochten verdwijnen
  • Nieuwe google campagnes
  • Nieuwe huisstijl

 

Michaël Daems

Elk bedrijf evolueert – volgt je communicatie?

 Twee jaar later is het duidelijk geworden: Gehaco heeft zichzelf helemaal opnieuw uitgevonden. Op de website zie je nog een kleine knipoog naar het ontstaan van Gehaco: "Steengoed in zwembaden en zwemvijvers". 

Hoe volgt jouw communicatie? 

Dit soort artikels in je mailbox ontvangen?

Vul hieronder je gegevens in en krijg onze blogartikels automatisch aan.

Deze site is beveiligd met Google reCAPTCHA. Privacy - Voorwaarden

Lees nog meer berichten

Hoe kies ik een marketingbureau dat bij mijn bedrijf past?

Hoe kies ik een marketingbureau dat bij mijn bedrijf past?

Wat is het verschil tussen UX en UI?

Wat is het verschil tussen UX en UI?

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Behind the scenes bij de huisstijl van Strength Studio

Behind the scenes bij de huisstijl van Strength Studio

Kerstkado's voor klanten en collega's: inspiratie en drukwerk

Kerstkado's voor klanten en collega's: inspiratie en drukwerk

Hoe stel je een onthaalbrochure op?

Hoe stel je een onthaalbrochure op?