Behind the scenes bij de huisstijl van Strength Studio

Anne-Floor richtte haar eigen PT zaak 'Strength Studio' op. Hiermee wil ze haar klanten helpen hun doelen te halen. Of het nu gaat om afvallen, een gezonder leven leiden of je gewoonweg beter in je vel voelen: Anne-Floor helpt je op weg.

En wij hielpen haar huisstijl mee op weg. Benieuwd hoe we dit aanpakten? Je leest het in deze blog! 

Werkproces: inspelen op datgene wat Strength Studio wil uitstralen 

Een logo is de kern van je huisstijl, het gezicht van je KMO. Een logo ontwikkelen vergt heel wat denkwerk en creativiteit. Als mensen je logo in één oogopslag herkennen, ben je geslaagd. Zelfs de kleuren worden niet zomaar uitgekozen. Het is heel belangrijk dat alle facetten van je huisstijl, dus ook de kleuren, zoveel mogelijk betekenis hebben. Alleen zo vertelt je huisstijl de identiteit van je bedrijf en zorg je ervoor dat potentiële klanten je bedrijf herkennen tussen een overvloed aan andere prikkels. Je logo zorgt dat net jouw bedrijf er tussenuit springt!  

Resultaat: Huisstijl en bedrijfsidentiteit op één lijn  

Bij een huisstijl houden we steeds rekening met de kenmerken van het bedrijf en de doelgroep. In het logo zijn bijvoorbeeld de initialen A-F van Anne-Floor verwerkt alsook het symbool van een halter. Anderzijds straalt zo’n symbool ook kracht uit, wat je weer kan linken aan het bedrijfsimago en de bedrijfsnaam. De gouden kleur die in de huisstijl is verwerkt, staat voor kracht en zelfzekerheid.  


 

Michaël Daems

Waarom is de huisstijl van je bedrijf zo belangrijk? 

Ongeacht wat de meeste mensen denken, gaat een huisstijl veel verder dan een bedrijfsnaam bedenken en een logo te ontwerpen. 

Met een huisstijl vertel je je potentiële klanten waar je bedrijf voor staat en wat het DNA van je organisatie juist inhoudt. Zo wil Anne-Floor, de CEO van Strength Studio, met haar huisstijl herkenbaarheid, kracht en zelfzekerheid uitstralen. 

Dit soort artikels in je mailbox ontvangen?

Vul hieronder je gegevens in en krijg onze blogartikels automatisch aan.

Deze site is beveiligd met Google reCAPTCHA. Privacy - Voorwaarden

Lees nog meer berichten

Hoe je bedrijfsevenement promoten? (ideeën en voorbeelden)

Hoe je bedrijfsevenement promoten? (ideeën en voorbeelden)

Wat is het verschil tussen UX en UI?

Wat is het verschil tussen UX en UI?

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Enkele huisstijlen die we gemaakt hebben

Enkele huisstijlen die we gemaakt hebben

DTP bureau voor al jouw grafische designs

DTP bureau voor al jouw grafische designs

Een video op je homepagina: voorbeelden en tips.

Een video op je homepagina: voorbeelden en tips.