Zo koppel je een betaalkaart aan je Facebook ad account

  • Janne Maes:
  • Laatste update: 09-05-2025

Is jouw betaalkaart nog niet gekoppeld aan je advertentieaccount? Via onderstaande stappen breng je het in enkele minuten in orde. Houd zeker een kaartlezer bij de hand.

Stappenplan betaalkaart koppelen 

1. Ga naar business.facebook.com. Log in met je persoonlijk Facebookprofiel.

2. Je komt nu in de Meta Business Suite terecht. Van hieruit ga je naar het advertentieaccount door op links op ‘Advertentiebeheer’ te klikken.

3. Bovenaan zie je de naam van je advertentieaccount staan. Kijk na of je in het juiste profiel zit.

4. Klik links op ‘Facturen en betalingen’.

5. Rechts bovenaan kan je nu op ‘Betalingsinstellingen’ klikken. Kijk opnieuw na of je nog steeds in het juiste advertentieaccount zit.

6. Voeg bij ‘Betalingsmethoden’ de kaart toe. Volg de stappen op je scherm. Je gaat de koppeling bevestigen via een kaartlezer. Facebook aanvaard volgende betaalmethodes:

  • Creditcards of betaalkaarten zoals American Express, Discover, Mastercard, Visa of JCB.
  • PayPal

Normaal is alles nu in orde. Zit je toch ergens vast of twijfel je of de kaart effectief gekoppeld is? Laat het ons weten en we helpen je graag verder. 

Janne Maes

Dit soort artikels in je mailbox ontvangen?

Vul hieronder je gegevens in en krijg onze blogartikels automatisch aan.

Deze site is beveiligd met Google reCAPTCHA. Privacy - Voorwaarden

Lees nog meer berichten

Hoe Engagement Bait van Facebook oplossen?

Hoe Engagement Bait van Facebook oplossen?

Het beste formaat voor je Pinterest pins

Het beste formaat voor je Pinterest pins

Je link in de comments op Facebook plaatsen: een goed idee?

Je link in de comments op Facebook plaatsen: een goed idee?

Heb jij een bedrijfspagina op Facebook? Negeer de rare berichten op Messenger

Heb jij een bedrijfspagina op Facebook? Negeer de rare berichten op Messenger

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Waarom berichten promoten op Facebook geen goed idee is

Waarom berichten promoten op Facebook geen goed idee is