Zo verhoog je de betrokkenheid bij je Facebook bericht

Op Facebook verschijnen dagelijks duizenden berichten. Hierdoor wordt het moeilijker en moeilijker om jouw nieuwe bericht bovenaan te tonen op het nieuwsoverzicht van je volgers. Da’s jammer want na het schrijven en ontwerpen van een contentbericht, wil je natuurlijk zo veel mogelijk engagement. Gelukkig zijn er enkele trucs waarmee je al je volgers op de hoogte kan brengen én nieuwe klanten kan bereiken.

Breng je volgers op de hoogte

Facebook heeft sinds kort een nieuwe functie toegevoegd waarmee je al je paginavolgers op de hoogte kan brengen. Dit bestond al in groepen, maar nu dus ook voor pagina’s. Je reageert gewoon heel simpel zelf “@volgers” onder je nieuwe bericht. Je volgers krijgen dan de melding “MaesMedia heeft jou en andere volgers vermeld in een opmerking.” Met een beetje geluk klikken ze erop door en geven ze het bericht een like.

Pas hier wel mee op en maak enkel gebruik van deze functie bij écht relevante berichten. Als je dit toepast op elk bericht, gaan je volgers zich er eerder aan ergeren. En haken ze af.  😉

Voordelen

  • Het is snel en makkelijk.
  • De functie is gratis te gebruiken.

Nadelen

  • Je bereikt geen potentiële nieuwe klanten.
  • Vele meldingen kunnen zorgen voor ergernissen.

 

Bereik nieuwe klanten

Wil je nog meer uit je geplaatste bericht halen? Dan kan je ook adverteren met een relatief klein budget. Dit noemen we betrokkenheidsadvertenties. Hiermee vergoot je het bereik en toon je het bericht aan een doelgroep die voor jou interessant is. De kans dat je in aanraking komt met potentiële klanten is groot. Verkoop jij bijvoorbeeld ramen en deuren? Dan tonen we het bericht aan mensen die interesse hebben in renovaties, een huis hebben gekocht, …

Pas op! Promoot altijd je bericht via een advertentieaccount. Door te klikken op de blauwe knop ‘Bericht promoten’ behaal je niet dezelfde resultaten.

Voordelen

  • Je bereikt ook potentiële nieuwe klanten. Niet alleen je volgers.
  • Deze vorm van adverteren vraagt relatief weinig budget.
  • Je boost je bericht op een snellere manier.

Nadelen

  • Je hebt een correct ingesteld advertentieaccount nodig, wat wel wat inspanning vraagt.
Janne Maes

Wil jij jouw betrokkenheid op Facebook vergroten?

Samen met jou bepalen we de beste strategie om relevante berichten te posten en te boosten op Facebook.

Dit soort artikels in je mailbox ontvangen?

Vul hieronder je gegevens in en krijg onze blogartikels automatisch aan.

Deze site is beveiligd met Google reCAPTCHA. Privacy - Voorwaarden

Lees nog meer berichten

Hoe je bedrijfsevenement promoten? (ideeën en voorbeelden)

Hoe je bedrijfsevenement promoten? (ideeën en voorbeelden)

Zo koppel je een betaalkaart aan je Facebook ad account

Zo koppel je een betaalkaart aan je Facebook ad account

Hoe kan je klanten beïnvloeden? (Cialdini principes en voorbeelden)

Hoe kan je klanten beïnvloeden? (Cialdini principes en voorbeelden)

Website gericht op employer branding: voorbeelden

Website gericht op employer branding: voorbeelden

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Marketing voor KMO’s: voorbeelden en tips

Hoe meet je de ROI van Employer Branding?

Hoe meet je de ROI van Employer Branding?