Coronatijden: waarom je moet blijven focussen op marketing!

Het zijn ongelooflijk boeiende tijden nu. Nog nooit eerder zagen we dit: horeca is dicht, bedrijven sluiten en mensen werken van thuis. Ook jouw bedrijf zal de gevolgen hiervan merken. Hoe ga je hiermee om? Hoe kom je hier sterker uit? En waarom moet je je nu net wél focussen op marketing?

Je concurrentie stopt met adverteren

Veel bedrijven stoppen momenteel met adverteren. Dit brengt 2 voordelen met zich mee. Eerst en vooral: jouw bedrijf valt eens zo hard op. Als mensen op zoek zijn naar jouw product of dienst, ga je top-of-mind zijn én sneller gevonden worden.

Ten tweede: de kosten om te adverteren liggen nu ook lager, omdat er minder concurrentie is. De kost per klik zal dalen, waardoor je advertentiebudget lager ligt. Afhankelijk van je sector zijn er misschien minder zoekacties, maar voor diegenen die op zoek zijn naar jouw product of dienst, ben je er.

Je potentiële klanten zijn bereikbaar

Vele mensen zitten thuis in deze periode, de verveling slaat toe. Potentiële klanten zitten meer op social media, want mensen willen hun dag vullen. Dat maakt social media de ideale plaats om te adverteren.

Mensen gaan nog steeds op zoek naar je product of je dienst op Google. Kunnen ze jou vinden? De kans is zeer groot dat je bedrijf gesloten is, maar dat jij en je collega’s van thuis uit werken. Als er prospecten op je website komen, kan je onmiddellijk tonen dat je bereikbaar bent. Kijk bijvoorbeeld naar Juvah. Zij tonen aan de hand van een pop-up dat ze beschikbaar zijn voor vragen, en geven ook ineens wat handige tips mee.

Hetzelfde met e-mailmarketing. Krijg jij ook minder mails dan normaal? Daarom is dit het ideale moment om zelf een mailcampagne te starten. Je mail valt nu extra hard op.

#BlijvenGaan

Maak jezelf nu klaar om na deze moeilijke periode weer uit de startblokken te schieten. Want ook als je het nu moeilijk hebt, kan je een marketingplan opstellen voor na deze periode. Neem je website onder de loep: wat kan er beter? Of je huisstijl: past die nog bij mijn merk of maak ik van deze peridoe gebruik om die te optimaliseren?

Het is een uitdagende periode voor veel sectoren, of misschien wel alle sectoren. Laat deze weken van lockdown een periode van creativiteit en introspectie zijn voor jouw bedrijf!

Is het tijd voor een nieuwe huisstijl, logo of website? MaesMedia helpt je graag! Met de juiste branding en/of visuele communicatie ben jij binnenkort klaar om weer uit te startblokken te schieten. Want een sterk merk, dat is sterk werk!