Strength Studio: een krachtige huisstijl voor een sterk bedrijf

Waarom is de huisstijl van je bedrijf zo belangrijk? Ongeacht wat de meeste mensen denken, gaat een huisstijl veel verder dan een bedrijfsnaam bedenken en een logo te ontwerpen. Met een huisstijl vertel je je potentiële klanten waar je bedrijf voor staat en wat het DNA van je organisatie juist inhoudt. Zo wil Anne-Floor, de CEO van Strength Studio, met haar huisstijl herkenbaarheid, kracht en zelfzekerheid uitstralen. 

Wie is Strength Studio?

Anne-Floor heeft als personal trainer net haar eigen zaak ‘Strength Studio’ opgericht. Hiermee wil ze haar klanten helpen hun sportieve doelen te behalen. Daarnaast heeft ze ook de opleiding Personal Hormonal Profiling gevolgd. Dit is een methode om plaatselijke vetophopingen te beïnvloeden door je hormonen op een natuurlijke manier terug in balans te brengen. Dat verbetert onder andere je afvalproces.   

Of je ultieme doel nu afvallen, een gezonder leven leiden of gewoonweg beter in je vel voelen is, dankzij een voedings- en trainingsschema op maat helpt Anne-Floor jouw vooropgesteld resultaat te behalen.

Werkproces: inspelen op datgene wat Strength Studio wil uitstralen 

Een logo is de kern van je huisstijl, het gezicht van je KMO. Een logo ontwikkelen vergt heel wat denkwerk en creativiteit. Als mensen je logo in één oogopslag herkennen, ben je geslaagd. Zelfs de kleuren worden niet zomaar uitgekozen. Het is heel belangrijk dat alle facetten van je huisstijl, dus ook de kleuren, zoveel mogelijk betekenis hebben. Alleen zo vertelt je huisstijl de identiteit van je bedrijf en zorg je ervoor dat potentiële klanten je bedrijf herkennen tussen een overvloed aan andere prikkels. Je logo zorgt dat net jouw bedrijf er tussenuit springt!  

Resultaat: Huisstijl en bedrijfsidentiteit op één lijn  

Net zoals bij de case van Moto’s Tom Serneels heeft MaesMedia voor Strength Studio rekening gehouden met verschillende bedrijfskenmerken. In het logo zijn bijvoorbeeld de initialen A-F van Anne-Floor verwerkt alsook het symbool van een halter. Anderzijds straalt zo’n symbool ook kracht uit, wat je weer kan linken aan het bedrijfsimago en de bedrijfsnaam. De gouden kleur die in de huisstijl is verwerkt, staat voor kracht en zelfzekerheid.  

Een herkenbare huisstijl is een absolute meerwaarde 

Een huisstijl gaat dus veel verder dan opvallende kleuren en mooie afbeeldingen. Een huisstijl brengt namelijk vele voordelen met zich mee: 

  • Creëert herkenbaarheid 
  • Zorgt voor duidelijke en concrete communicatie 
  • Matcht je identiteit met je beoogd imago  

Een nieuwe huisstijl start bij MaesMedia. Contacteer ons voor sterk grafisch ontwerp.