Een API-Integratie met Trustprofile op je webshop: de moeite waard

Je hoort en ziet het tegenwoordig overal: reviews. En de vraag om een review achter te laten. En als je zelf op zoek gaat naar reviews van een bepaalde firma of product, dan kom je al snel op Trustprofile terecht.

 Als jij een webshop hebt, dan weet je wel dat reviews belangrijk zijn. Maar er kruipt ook heel wat tijd in als je handmatig reviews gaat opvragen. Ook dit kan je oplossen aan de hand van automatisatie. Want automatiseren bespaart gewoon altijd veel tijd en moeite. 

Maar waarom zijn reviews nu zo belangrijk voor jou als bedrijf?

In de wereld van online marketing en e-commerce draait alles om vertrouwen. Klanten moeten er zeker van zijn dat ze zaken doen met een betrouwbaar bedrijf voordat ze hun geld uitgeven. Daarom zijn reviews zo belangrijk. Ze wekken vertrouwen op. En Trustprofile is hier een goeie partner voor.

Daarom gaan we hier even dieper op in. Hoe werkt Trustprofile, wat zijn de voordelen en hoe kan je het als e-commerce bedrijf gebruiken? 

Hoe werkt dat nu, zo’n koppeling tussen jouw website en Trustprofile?

Trustprofile is een geïntegreerd platform waarmee je klantbeoordelingen kunt genereren en deze direct op jouw website kunt tonen. En da’s een absolute meerwaarde. Want volgens Cialdini (en volgens ons) is social proof enorm belangrijk en gaan mensen hierdoor sneller en vaker kopen. 

Op de webshop van Kärcher Center Maes zie je zo meteen de klantenscore.

 

Met een eenvoudige API-koppeling kunnen jouw klanten na aankoop (of wanneer jij de review opvraagt) direct beoordelingen achterlaten. Idealiter vraag je de review pas op als het product effectief geleverd is. 

Maar wat Trustprofile echt onderscheidt, is de verificatieprocedure.

Vóór het plaatsen van een review moeten klanten hun e-mail en ordernummer verifiëren. Dit zorgt ervoor dat alleen echte klanten feedback kunnen achterlaten, waardoor de betrouwbaarheid van de beoordelingen wordt verhoogd.

Je ziet hier in het groen dat deze review geschreven is door een effectieve klant van Kärcher Center Maes. Om dit te verifiëren, vragen ze je een e-mailadres en ordernummer in te vullen. 

Bovendien biedt Trustprofile ook productbeoordelingen, die rechtstreeks in de webshop of shopping ads worden weergegeven, waardoor potentiële kopers nog meer vertrouwen krijgen, zowel in jouw bedrijf als in je producten.

Een koppeling tussen jouw website en Trustprofile: voordelen

1.     Betrouwbaarheid en vertrouwen: Een koppeling met Trustprofile en de bijhorende (goede) reviews verhogen de betrouwbaarheid van jouw webshop. Door klantbeoordelingen direct op jouw website te tonen, zien potentiële klanten dat jouw bedrijf transparant is en dat andere klanten positieve ervaringen hebben gehad. Dit bouwt vertrouwen op en moedigt bezoekers aan om bij jou te kopen. We hebben het er in onze blogs al wel vaker over, maar Cialdini wist het en wij geloven het: social proof zorgt ervoor dat mensen sneller en vaker gaan kopen.

2.     Verhoogde conversie: Positieve reviews hebben een directe impact op de conversies. Klanten zijn eerder geneigd om iets te kopen als ze zien dat anderen tevreden zijn van hun aankoop. Door Trustprofile-beoordelingen te tonen, verhoog je de kans dat bezoekers daadwerkelijk tot aankoop overgaan. En da’s waar het allemaal om draait op een webshop, toch?

3.     Klantbetrokkenheid: Door klanten aan te moedigen om reviews achter te laten, bevorder je de betrokkenheid bij jouw merk. Het laat zien dat je de mening van jouw klanten waardeert en serieus neemt. Dit zorgt op lange termijn dan weer voor meer loyaliteit en herhaalaankopen.

4.     Makkelijk en gebruiksvriendelijk: Een belangrijk voordeel van een integratie tussen jouw webshop en Trustprofile is dat het niet moeilijk is om te koppelen én dat het een enorm gebruiksvriendelijk platform is. Je vindt er meteen alle reviews, resultaten, analyses en je kan de klanten ook rechtstreeks antwoorden.

Kort samengevat: integratie Trustprofile met jouw webshop

Het integreren van Trustprofile met jouw webshop is geen moeilijk proces en biedt heel wat voordelen zoals verbeterd vertrouwen, hogere conversie en meer betrokkenheid van je klanten. Daarnaast dragen goede reviews bij aan de algemene groei en reputatie van jouw bedrijf door vertrouwen op te bouwen, sociale bewijskracht te bieden, en waardevolle feedback te genereren voor continue verbetering.

Babette Peys

Meer weten over mogelijke integraties voor jouw webshop?

Ons marketingteam bezorgt je graag meer info en helpt je met veel plezier verder. 

Dit soort artikels in je mailbox ontvangen?

Vul hieronder je gegevens in en krijg onze blogartikels automatisch aan.

Deze site is beveiligd met Google reCAPTCHA. Privacy - Voorwaarden

Lees nog meer berichten

Zo krijg je meer structuur in je marketing

Zo krijg je meer structuur in je marketing

Hoe koppel ik mijn betaalkaart aan Google ads?

Hoe koppel ik mijn betaalkaart aan Google ads?

Kerstkado's voor klanten en collega's: inspiratie en drukwerk

Kerstkado's voor klanten en collega's: inspiratie en drukwerk

Hoe haal je meer conversies uit je website?

Hoe haal je meer conversies uit je website?

Een concurrent gebruikt mijn bedrijfsnaam als zoekwoord. Wat nu?

Een concurrent gebruikt mijn bedrijfsnaam als zoekwoord. Wat nu?

Hoeveel kost e-commerce op maat? De prijsfactoren uitgelegd

Hoeveel kost e-commerce op maat? De prijsfactoren uitgelegd